MỤC TIÊU
Các khóa đào tạo được xây dựng thành nhiều cấp độ phù hợp với các độ tuổi khác nhau. Phương pháp sử dụng tiếng Anh trong giao tiếp công việc, học tập bài bản, rèn luyện khả năng tự học của học viên, đồng thời cung cấp cho học viên những kiến thức và thuật ngữ về tiếng Anh, bổ sung và củng cố những kỹ năng mềm trong giao tiếp thông qua các hoạt động ngoại khóa
Chương trình Giao tiếp:
- Học viên được cung cấp cách đọc phiên âm IPA để phát âm chính xác, sử dụng các biện pháp nối âm, luyến âm.
- Học viên sẽ được cung cấp từ vựng từ cơ bản đến nâng cao, các cấu trúc ngữ pháp cơ bản trong giao tiếp thông qua các chủ đề gần gũi với cuộc sống như nhà hàng, sân bay, du lịch...
- Đảm bảo học viên có được sự tự tin, cảm hứng yêu thích tiếng Anh và giao tiếp tốt
CHƯƠNG TRÌNH
Chương trình Giao tiếp:
Thời gian: thời gian 4 tháng (bốn tháng)/khóa (bảng chi tiết đính kèm)
Chương trình | Trình độ đầu vào | Thời gian đào tạo của mỗi khóa |
---|---|---|
E-Survive | <=19/30 câu | 90 Tiết/04 tháng |
E-Challenge | <=28/30 câu | 90 Tiết/04 tháng |
Career Booster | >28 câu | 90 Tiết/04 tháng |
Tài liệu: Tài liệu giảng giạy giao tiếp là bộ giáo trình Cutting Edge (Level: elementary, Pre-intermediate, Intermediate) của nhà xuất bản Longman năm 1998 nhà phát hành FAHASA.
PHÂN PHỐI THỜI GIAN (phân phối theo từng bài)
Chương trình Giao tiếp
Cấp độ | Nội dung | Tổng số tiết (Cấp độ) | Tiết lý thuyết (Bài dạy) | Tiết thực hành (hoặc bài tập) (Bài dạy) | Tiết kiểm tra (Bài dạy) | Ghi chú |
---|---|---|---|---|---|---|
E-Survive (Cutting Edge - Elementary) Level Totals: LT: 44 TH: 44 KT: 2 |
Unit 1: People and Places - Grammar Focus: be- positive, negative forms; Articles with jobs; personal questions - Vocabulary: Countries and nationalities; Jobs - Skills: Reading and listening - Pronunciation: Word stress; Short Form - am, are, is; Stress in questions and short answers - Task: Find information from documents |
90 | 8 | 4 | ||
Unit 2: People and Things - Grammar focus: this/ that, these/ those; Possessive "'s "; have got. - Vocabulary: Everyday objects; Family - Skills: Reading- Family connections - Pronunciation: Word stress; this that, these, those; Short forms- has/have got - Task: Talk about your five favourite people |
8 | 4 | ||||
1: Giới thiệu vể bản thân WHO AM I? | 8 | 4 | ||||
2: Giới thiệu về đất nước WHAT IS MY PERSONALITY? | 6 | 4 | ||||
3: Giới thiệu về nơi học tập WHERE I STUDY | 6 | 2 | ||||
4: Giới thiệu về nơi làm việc WHERE I WORK? | 6 | 2 | ||||
5: Giới thiêu về người yêu WHO I LOVE? | 6 | 4 | ||||
6: Giới thiệu về người yêu WHO I LOVE? (Duplicate in source) | 6 | 2 | ||||
7: Giới thiêu về sở thích WHAT I LIKE? | 6 | 2 | ||||
8: Cảm nhận của bản thân HOW I FEEL? | 6 | 2 | ||||
9: Việc mình có thể làm WHAT I CAN DO | 6 | 2 | ||||
10: Kiểm tra Final Term | 2 | |||||
1: Học cách phát âm /i: / vs /ɪ/ and /u:/vs /ʊ/ | 8 | 4 | ||||
2: Học cách phát âm VOWELS /ʌ/, /ɔ:/, /æ/ | 6 | 4 | ||||
3: Học cách phát âm CONSONANTS /s/ AND /ʃ/; VOICED AND UNVOICED 'TH' | 6 | 2 | ||||
4: Học cách phát âm DIPTHONGS | 6 | 2 | ||||
5: Làm quen với người khác HEY, HOW ARE YOU? | 6 | 4 | ||||
6: Giới thiệu về bản thân WHO AM I? | 6 | 2 | ||||
7: Giới thiệu về đất nước WHAT IS MY PERSONALITY? | 6 | 2 | ||||
8: Giới thiệu về nơi học tập WHERE I STUDY? | 6 | 2 | ||||
9: Giới thiệu về nơi làm việc WHERE I WORK? | 6 | 2 | ||||
10: Giới thiệu về người yêu WHO I LOVE? | 6 | 2 | ||||
11: Giới thiệu về người yêu WHO I LOVE? (Duplicate in source) | 6 | 2 | ||||
12: Giới thiệu về sở thích WHAT I LIKE? | 6 | 2 | ||||
13: Cảm nhận của bản thân HOW I FEEL? | 6 | 2 | ||||
14: Việc mình có thể làm WHAT I CAN DO | 6 | 2 | ||||
15: Kiểm tra Final Term | 2 | |||||
Unit 3: Your life - Grammar focus: Present simple: positive and negative (I, you, we, they); Present simple: questions and short answers (I, you, they, we) - Vocabulary: Common verbs; Telling the time; Places in a town - Skills: Reading: Brits at home....and abroad; Listening: Life on a Scottish island - Pronunciation: Stress and weak forms questions; Stress and weak forms- telling the time - Task: Describe your life in your favourite town |
8 | 4 | ||||
Unit 4: Likes and Dislikes - Grammar focus: Present simple: positive and negative (he/she/it); Present simple: Questions and short answers (he/ she/ it) - Vocabulary: Activities; Phrases for time and sequences - Skills: Listening: a typical pop star; Reading: some people are life's winners! - Pronunciation: Verb forms: he/ she/ it; Strong weak form- does - Task: Choose a holiday activity |
8 | 4 | ||||
Unit 5: From A to B - Grammar focus: Can/ can't: possibility and ability; Articles: a/ an, the and no article - Vocabulary: Transport; Travelling - Skills: Reading: Nine things you didn't know about world travel - Pronunciation: Weak form: prepositions and articles; Strong- weak forms- can/ can't - Task: Do a transport survey |
8 | 4 | ||||
Unit 6: Food and Drinks - Grammar focus: There is and there are; Some and any; How much and how many - Vocabulary: Food: countable and uncountable nouns; Food pairs - Skills: Reading: healthy diets around the world - Pronunciation: Linking in sentences; Stress on word pairs - Task: Describe your favourite place to eat |
8 | 4 | ||||
Unit 7: Life stories - Grammar focus: Past simple: was/ were; Past simple: regular and irregular verbs - Vocabulary: Life events; Past time phrases - Skills: Reading: An ordinary man...an extraordinary business; Listening: Jackie Kennedy Onassis - Pronunciation: Strong and weak forms- was/ were; Regular past simple forms: -ed ending - Task: Tell a life story |
8 | 4 | ||||
MIDTERM | 1 | |||||
Unit 8: Fact or Fiction? - Grammar focus: Past simple: negative form; Past simple: Question form - Vocabulary: Adjectives to describe stories; Entertainment - Skills: Listening: We Will Rock You- a song and a musical - Pronunciation: Linking- did you - Task: Talk about an evening or an out |
8 | 4 | ||||
Unit 9: Buy and Sell - Grammar Focus: Comparative adjectives; Superlative adjectives - Vocabulary: Describing objects; Shops and services - Skills: Reading: top five unsual shops - Pronunciation: Stress: comparative adjectives - Task: Choosing souvenirs from your country |
8 | 4 | ||||
Unit 10: Look good - Grammar focus: Present continuous; Present simple or Present continuous? - Vocabulary: Clothes; Describing personality - Skills: Listening: clothes at work - Pronunciation: Vocabulary: Clothes - Task: Analyse your personality |
8 | 4 | ||||
Unit 11: Nature - Grammar focus: Question Words; Quantifiers: a lot of, a little, a few, not any, not much, not many - Vocabulary: Animals and natural features; Big numbers - Skills: Reading: Working animals; Listening: Intelligent animals; Listening: South Africa - Pronunciation: Vocabulary: numbers - Task: Devise a general knowledge quiz |
8 | 4 | Content listed but hours were not explicitly next to "Unit 11" in the prompt like other units. Using typical values. | |||
Final Test | 1 | |||||
E-Challenge (Cutting Edge - Pre intermediate) Level Totals: LT: 44 TH: 44 KT: 2 |
Unit 1: Leisure and Sport - Grammar focus: Revision of questions; Present Simple and frequency phrases - Vocabulary: Leisure activities; Sports and games - Skills: New ways with old sports - Pronunciation: Stress in questions - Task: Do a 60- second interview |
90 | 8 | 4 | ||
Unit 2: Firsts and lasts - Grammar focus: Past simple - Vocabulary: Time phrases: at, on, in, ago - Skills: Reading: Firsts in television technology - Pronunciation: -ed endings (past forms); Was/ were; Stress on adjectives; Intonation in questions - Task: Describe a first or last time |
8 | 4 | ||||
Unit 3: Work and Rest - Grammar focus: Should, shouldn't; Can, can't, have to, don't have to - Vocabulary: Daily routines jobs - Skills: Reading: "short sleeper" or "long sleeper": which one is healthier?; Listening: an unsual job - Pronunciation: Should and shouldn't; Can, can't and have to - Task: Describe on the best job |
8 | 4 | ||||
Unit 4: Special Days - Grammar focus: Present simple and present continuous; Present continuous for future arrangements - Vocabulary: Verb phrases for special days; Descriptive adjectives - Skills: Reading: Special days around the world; Reading: Do something funny for money; Listening: New Year celebrations - Pronunciation: Stress on months and days; Intonation on phrases for special days - Task: Describe your special days |
8 | 4 | ||||
Unit 5: Your Look - Grammar Focus: Comparative and superlative adjectives; Question with: how, what and what...like? - Vocabulary: Physical appearance; Parts of the body - Skills: Reading: physical appearance; Listening: special clothes - Pronunciation: Vowel sounds and silent; Weak form of prepositions letters; Stress on content word in questions - Task: Do a survey about image |
8 | 4 | ||||
Unit 6: Going away - Grammar Focus: Plans and intentions; Predictions with Will and Wont - Vocabulary: Going holiday; Describing holidays - Skills: Reading: on the move holidays - Pronunciation: Will/ 'll, would/ 'd; Intonation in making requests - Task: Choose a holiday |
8 | 4 | ||||
Unit 7: Success - Grammar focus: Present perfect and past simple - Vocabulary: Verbs phrases about ambitions; The internet - Skills: Reading: top five secrets of success; Reading: Amazing achievements; Listening: Finding fame in the internet - Pronunciation: For and Have - Task: Talk about your ambitions |
8 | 4 | ||||
MIDTERM TEST | 1 | |||||
Unit 8: Places to live - Grammar focus: Using articles; Quantifiers with countable and uncountable nouns - Vocabulary: City life; Geographical features - Skills: Reading: top five most extreme places to live in the world - Pronunciation: Stress in compound nouns - Task: Plan a café makeover |
8 | 4 | ||||
Unit 9: Old and New - Grammar focus: May, might; Will definitely, etc; Present tense after if. When and other time words - Vocabulary: Modern equipment; Adjective for describing places - Skills: Reading: what was life like one hundred years ago?; Listening: How to clean a house in three minutes - Pronunciation: Letter "i"; Intonation in asking for and giving directions - Task: Give a talk about Canada |
8 | 4 | ||||
Unit 10: Take Care - Grammar focus: Past Continuous; Used to - Vocabulary: Accidents and injuries; Feeling ill - Skills: Reading: Dirt is good for you - Pronunciation: Used to, didn't use to; Intonation in questions at the doctor's - Task: Choose the funniest story |
8 | 4 | ||||
Unit 11: The best things - Grammar focus: (Details not provided in prompt) - Vocabulary: (Details not provided in prompt) - Skills: (Details not provided in prompt) - Pronunciation: (Details not provided in prompt) - Task: (Details not provided in prompt) |
8 | 4 | Content details missing in source. | |||
Final Term (Begin 5:45 P.M) | 1 | |||||
Career Booster (Cutting Edge - Intermediate) Level Totals: LT: 44 TH: 44 KT: 2 |
Unit 1: Your World - Grammar Focus: (Details not provided in prompt) - Vocabulary: (Details not provided in prompt) - Skills: (Details not provided in prompt) - Pronunciation: (Details not provided in prompt) - Task: (Details not provided in prompt) |
90 | 8 | 4 | Content details missing in source. | |
Unit 2: Memory - Grammar: (Details not provided in prompt) - Vocabulary: (Details not provided in prompt) - Skills: (Details not provided in prompt) - Pronunciation: (Details not provided in prompt) - Task: (Details not provided in prompt) |
8 | 4 | Content details missing in source. | |||
Unit 3: Across the globe - Grammar: (Details not provided in prompt) - Vocabulary: (Details not provided in prompt) - Skills: (Details not provided in prompt) - Pronunciation: (Details not provided in prompt) - Task: (Details not provided in prompt) |
8 | 4 | Content details missing in source. | |||
Unit 4: Real lives - Grammar: (Details not provided in prompt) - Vocabulary: (Details not provided in prompt) - Skills: (Details not provided in prompt) - Pronunciation: (Details not provided in prompt) - Task: (Details not provided in prompt) |
8 | 4 | Content details missing in source. | |||
Unit 5: Go for it! - Grammar: (Details not provided in prompt) - Vocabulary: (Details not provided in prompt) - Skills: (Details not provided in prompt) - Pronunciation: (Details not provided in prompt) - Task: (Details not provided in prompt) |
8 | 4 | Content details missing in source. | |||
Unit 6: True Stories - Grammar: (Details not provided in prompt) - Vocabulary: (Details not provided in prompt) - Skills: (Details not provided in prompt) - Task: (Details not provided in prompt) |
8 | 4 | Content details missing in source. | |||
Unit 7: Must see! - Grammar: (Details not provided in prompt) - Vocabulary: (Details not provided in prompt) - Skills: (Details not provided in prompt) - Pronunciation: (Details not provided in prompt) - Task: (Details not provided in prompt) |
8 | 4 | Content details missing in source. | |||
MIDTERM TEST | 1 | |||||
Unit 8: Social Life - Grammar: (Details not provided in prompt) - Vocabulary: (Details not provided in prompt) - Skills: (Details not provided in prompt) - Pronunciation: (Details not provided in prompt) - Task: (Details not provided in prompt) |
8 | 4 | Content details missing in source. | |||
Unit 9: Stuff! - Grammar: (Details not provided in prompt) - Vocabulary: (Details not provided in prompt) - Skills: (Details not provided in prompt) - Pronunciation: (Details not provided in prompt) - Task: (Details not provided in prompt) |
8 | 4 | Content details missing in source. Hours assumed. | |||
Unit 10: Society and change - Grammar: (Details not provided in prompt) - Vocabulary: (Details not provided in prompt) - Skills: (Details not provided in prompt) - Pronunciation: (Details not provided in prompt) - Task: (Details not provided in prompt) |
8 | 4 | Content details missing in source. | |||
Unit 11: Rules - Grammar: (Details not provided in prompt) - Vocabulary: (Details not provided in prompt) - Skills: (Details not provided in prompt) - Pronunciation: (Details not provided in prompt) - Task: (Details not provided in prompt) |
8 | 4 | Content details missing in source. | |||
Final TEST | 1 |
Công tác kiểm tra, đánh giá kết quả:
NỘI DUNG ĐÁNH GIÁ | THỜI GIAN THỰC HIỆN | HÌNH THỨC TỔ CHỨC | KẾT QUẢ |
---|---|---|---|
Kiểm tra giữa khóa: Kiểm tra trình độ của học viên | Unit 7 | Kiểm tra trắc nghiệm/Tự luận/Vấn đáp | |
Kiểm tra cuối khóa | Buổi cuối | Kiểm tra trắc nghiệm/Tự luận/Vấn đáp |